Wednesday, July 18, 2012

Mak terkesima bila ada lahanat...


Terkesima bila ada ‘lahanat’ yang cuba mengeskploitasikan nama Mak dengan mengucapkan perkataan-perkataan durjana kepada Imah dalam tagboard mak. Mak rasa sentap, mak betul-betul sentaps!

Untuk yang suka mengata dan mengumpat dan mengeji tu, berhentilah dari perbuatan itu, tak ada sesiapun yang untung, malah lagi kau kutuk lagilah kau sendiri yang sakit hati.

OK, STOP! Kita citer pasal lain pulak.

Bebalik kepada spotlight yang Imah ‘tala’ kan untuk Mak, thanks Imah, Mak rasa macam miss universe sekejap! **matilah Mak! Kalau Mak masuk miss universe, Mak tetap akan menjadi Miss Congo, boley gitu? Mak tanak jadik Miss Habsyah, sebab nanti Mak takut orang kata Mak akan sebarkan ‘virus’ kat orang lain, Mak tanak kena kuarantin u olls!!

Pembetulan untuk Imah, Mak tak dispedo oleh saper saper occay! Tapi Mak tahu, apa yang Imah tulis tuh hanya sebagai penyedap, penyeri rasa, nak iklan tu, kena bubuh bunga kantan baru menjadi! Eh, sebut pasal iklan tu, Mak tanya kawan Mak dari Sarawak, betul ke laksa Sarawak letak bunga kantan, pas tu kawan Mak kata itu semua propah! Mana ader laksa Sarawak bubuh bunga kantan..entahlah u olss!

Apa yang Mak kecapi hari ni adalah semuanya hasil dari titik peluh Mak, berkerja siang malam, pagi dan petang, hujan dan panas, ribut dan taufan demi untuk memperbaiki taraf hidup Mak! Mak nak buktikan kepada jantan-jantan verangan semua yang jande's dan kaum Nyah bukanlah boleh dipandang rendah, dipandang hina dek depa, kaum-kaum macam mkami nih boleh buat malah lebih baik dari diorang tau! 

LIHATLAH DUNIA, hari ni Mak berjaya buktikan, diorang respect Mak walaupun berkeadaan begini (read: lemah lembut, gemalai dan tetap kekal dengan ciri-ciri fomfuen melayu terakhir). Mak tahu ramai kaum-kaum kita diluar sana mempunyai azam dan semangat macam ni, bagus uolss! Teruskan perjuangan, tinggikan martabat kita, padamkan speku dari minda diorang yang fonen-fonen hanya pandai menjual vuntuts di lorong-lorong sahaja!! Actually dulu pun Mak gi gak cur, but just for fun la la, dah namanya pun jande's dan geng 
dengan ponens, haruslah nak kan ko**k kan???